Rollen

Home  >>  Algemeen  >>  Rollen

Rollen

On August 17, 2014, Posted by , In Algemeen, With No Comments

Rollen

 


 

 

Leerling
De leerling staat in het proces centraal. Hij of zij maakt een actiedoel en maakt de koppeling naar een begeleider. De leerling kan pas beginnen met het werken aan een actiedoel, zodra deze is goedgekeurd door de begeleider.

Begeleider
De begeleider is de persoon die gekoppeld is aan het actiedoel. Dit kan de mentor zijn of de docent. Nadat de leerling een actiedoel heeft opgesteld en een begeleider heeft gekoppeld, krijgt de begeleider een notificatie via de e-mail. De begeleider geeft gericht feedback op de SMART criteria van het actiedoel en keurt de verschillende onderdelen het leerdoel uiteindelijk goed, zodat de leerling kan beginnen met de acties die hij/zij heeft geformuleerd. Op het moment dat een begeleider is gekoppeld aan een leerdoel, is het van belang om regelmatig Smartdoel.nl te bezoeken, zodat de voortgang niet vastloopt. Na iedere wijziging van het leerdoel, ontvant de begeleider een notificatie via de e-mail.

Mentor
Wanneer de mentor niet is gekoppeld aan een leerdoel, functioneert hij of zij als coach. De mentor heeft op ieder moment dezelfde rechten als de gekoppelde docent. De mentor voert regelmatig mentorgesprekken en bespreekt de voortgang van de actiedoelen. De docent kan het gesprek, dat is gekoppeld aan zijn of haar actiedoel, meelezen.
Daarnaast kan de mentor notificaties sturen naar de docent en/of leerling, wanneer de mentor ziet dat het proces is vastgelopen.

Leave a Reply

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien