Author Archives : admin

Home  >>  Author : admin

Onderzoek metacognitie

On November 8, 2015, Posted by , In Algemeen, With Comments Off on Onderzoek metacognitie

Dit document bevat onderdelen van mijn onderzoeksverslag voor de Masteropleiding Duits aan de Hogeschool Utrecht. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van onderstaande informatie, dient hiernaar verwezen te worden. Mechanismen Door het inzetten van het programma Smartdoel.nl, wordt niet alleen de leerling geactiveerd om zijn of haar eigen leerdoelen te formulieren, maar ook de docenten spelen…

Doel (nog) niet bereikt

On August 20, 2014, Posted by , In Algemeen, With Comments Off on Doel (nog) niet bereikt

Alle acties uitgevoerd, maar het doel niet bereikt? Dat wil niet zeggen dat het doel niet haalbaar is. Immers kun je met de juiste aanpak alles bereiken. Met behulp van de evaluatie-vragen is de oorzaak van het niet behalen van het doel waarschijnlijk gevonden. Wellicht moeten de acties onder begeleiding van…

Proces

On August 20, 2014, Posted by , In Algemeen, With Comments Off on Proces

Hoe worden doelen bereikt? De leerling maakt een plan rondom het opgestelde actiedoel. Hierbij formuleert hij of zij een aantal acties die moeten worden uitgevoerd om het doel te kunnen bereiken. Onder begeleiding van de mentor en eventueel een vakdocent, voert de leerling deze stappen uit. Nadat alle acties zijn…

Wachtwoord vergeten?

On August 18, 2014, Posted by , In Algemeen, With Comments Off on Wachtwoord vergeten?

Wat te doen? Ga naar www.smartdoel.nl en vul je e-mail adres in. Klik op “Wachtwoord vergeten”, zodat er een nieuw wachtwoord naar het geregistreerde e-mail adres kan worden gestuurd. Via de link in de mail kan het wachtwoord opnieuw worden ingesteld. Email kwijt? Ik kan op ieder moment een nieuw…

Wat is SMART?

On August 17, 2014, Posted by , In Algemeen, With No Comments

Wat is SMART? In het document ‘Wat is SMART?’ worden twee voorbeelden gegeven. 1. Hoe het niet moet 2. Hoe het wél moet

Rollen

On August 17, 2014, Posted by , In Algemeen, With No Comments

      Leerling De leerling staat in het proces centraal. Hij of zij maakt een actiedoel en maakt de koppeling naar een begeleider. De leerling kan pas beginnen met het werken aan een actiedoel, zodra deze is goedgekeurd door de begeleider. Begeleider De begeleider is de persoon die gekoppeld…

Informatie voor de mentor

On August 17, 2014, Posted by , In Begeleider, With No Comments

Wat wordt er van mij verwacht? De mentor bewaakt het gehele proces en spoort de leerlingen en docenten aan om aan hun actiedoelen te werken. De mentor kan via Smartdoel.nl notificaties versturen naar docenten of leerlingen, die gedurende een lange periode niet aan hun actiedoelen hebben gewerkt. Van de mentor…

Informatie voor de leerling

On August 17, 2014, Posted by , In Leerling, With No Comments

Wat is Smartdoel.nl? Smartdoel.nl is een programma dat de leerlingbegeleiding ondersteunt. Op het Luzac Lyceum werken wij met een zogenaamd ‘Actieplan’. Dat betekent, dat iedere leerling zijn of haar eigen actieplan heeft. In dit actieplan staan jouw leerdoelen centraal. Dit zijn doelen die jij wilt bereiken. Bijvoorbeeld: “Ik kan aan…

Feedback voor de leerling

On August 16, 2014, Posted by , In Begeleider, With No Comments

Een aantal tips Het geven van feedback kan kwetsend zijn, wanneer het niet op de juiste manier gebeurt. In dit hoofdstuk worden tips gegeven om effectief feedback te geven. Feedback op het product, niet op de persoon Het is vanzelfsprekend dat het niet de bedoeling is om feedback op de…

Een leerdoel beoordelen en goedkeuren

On August 16, 2014, Posted by , In Begeleider, With No Comments

Stap voor stap Voordat een leerling aan de slag kan gaan met zijn/haar leerdoel, moet dit doel eerst worden goedgekeurd door de gekoppelde persoon. Wanneer jij als docent aan een doel bent gekoppeld en de leerling dit doel heeft aangemaakt, krijg je een notificatie via de e-mail, zodat je hiervan…

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien